Pages

Friday, April 27, 2012

Sambung Belajar

Assalamualaikum wbt....
Alhamdulillah, setelah berfikir panjang untuk menyambung pelajaran akhirnya Khairul memutuskan untuk memasuki ke Tingkatan Enam di SMKA Durian Guling dalam jurusan agama.


Alah...kena pakai baju sekolah agi ke...??...mesti ramai yang menyuarakan kata macam ni kan. Khairul pun apa kurangnya...hehehe...


Kenapa Khairul memutuskan untuk ke Tingkatan 6 ?


 MUDAHNYA BELAJAR STPM MELALUI SISTEM MODULAR 2012

1. Pembelajaran mengikut konsep sem seperti di universiti. Di hujung stiap sem/penggal,ada


peperiksaan STPM hanya utk sem itu shj.

2. Beban pljr berkurang


-Sem baru,topik baru.



-Topik sem sblm ditinggalkan dan tidak lagi disoal dalm STPM sem baru

3. Bg setiap sem,pljr hanya blaja 3 atau 4 topik shj utk diuji dlm sst sem/penggal


4. ada 3x peperiksaan STPM utk 3 penggal bg topik berbeza , untungnya kerana:-



a) x perlu bljr byk topik


b) berpeluang membaiki sjil pd sem brikutnya


c) x prlu by yuran peperiksaan



d) kputusan STPM scara purata utk msuk universiti

5. Pljr dibenarkan utk memperbaiki kputusan peperiksaan STPM sem/penggal 1 & 2 pd hujung

 penggal 3 ( bln Nov )

6. kptusan penggal 3 bole dibaiki pd Mac/April 



p/s daripada https://www.facebook.com/SamsiahCheOne

Belajar kat mana-mana pon same jer cuma yang penting ialah kita haruslah bersungguh dalam setiap apa yang kita lakukan. InsyaAllah kita akan berjaya..


6 comments:

Cik Suriz said...

yupsss.. betol tu.

Ustaz al-Andre said...

memang betul..hehehee

Qaseh.Samsiah said...

Terima kasih kerana Tag saya...Huhu..Btw,arif dah buat pilihan yang terbaik untuk F6... terusan belajar..pakai baju sekolah x jadi masalah.. Semoga Terus Success! :)

Fiza Diaries said...

Good luck khairul. Akak pun dulu form 6 jugak. skang tgh tunggu mna2 tawaran u smbung degree. pointer khairul kena jage. make sure 2.5 above n muet band 3 above. baru snng apply u. ^_^

SITI NURBARIEAH said...

yess!! aq stuju ng ko khai!!

miss AIN said...

salam perkenalan dik..haha
amik keputusan yg tepat untuk masuk stpm...sy pon bkas plajar stpm..seronok taw...
gudluck yer